Informace ze třídních schůzek 5. 9. 2024

Publikoval Veronika Kotková
Datum 11.9.2024

Kdo u nás učí:

 

Kalendárium:

Akce naší třídy 2. A:

  • 9. 2024 – den stromů
  • 11. 2024 – divadlo Minor
  • 11. 2024 – Ornita

 

Co přinést do školy:

papírové kapesníky v krabici, dvě role kuchyňských utěrek (nebo jednu velkou)

převlečení na tělesnou výchovu: tričko s krátkým rukávem, kraťasy, dlouhé kalhoty, mikina, boty do tělocvičny (světlá podrážka), boty na ven – 1. Tv je už příští pondělí

penál: píšící pero, dvě ořezané tužky, dva píšící fixy na stíratelnou tabulku, ořezané pastelky, guma, ořezávátko

posudek o zdravotní způsobilosti: Zkontrolujte, prosím, platnost. Posudek je platný dva roky od jeho vydání.

 

Učení:

Děti dostaly učebnice a pracovní sešity. Učebnice doporučujeme obalit, budou je na konci školního roku vracet. Ztrátu nebo poškození učebnice bude nutné zaplatit. Pracovní sešity dětem budou na konci roku zůstávat.

český jazyk:

Ze začátku školního roku zopakujeme čtení a psaní, budeme je dále rozvíjet, začneme se učit mluvnici.

Dopíšeme 3. díl písanky. Naučíme se číst vázané písmo, ve 2. pololetí si vyzkoušíme psaní několika vázaných písmen – možnost naučit se psát vázaně pro zájemce. Potřebujete-li pracovní list s pomocnými linkami na domácí trénování psaní, napište mi, vytisknu a pošlu po dětech. (Pozor, sešity s pomocnými linkami běžně dostupné v papírnictví mají poměr vzdáleností linek určený pro vázané písmo.)

Na Čj si děti budou nosit učebnici, pracovní sešit, školní sešit, písanku.

Opět se nám vždy po měsíci budou střídat dílny čtení a dílny psaní. V září začneme dílnami čtení. První dílna bude již příští týden – prosím, aby si všichni přinesli svou knížku s příběhem.

Za každé pololetí budou mít děti za úkol přečíst jednu knížku a vyplnit vizitku o knížce. Kdo chce, může samozřejmě přečíst víc knížek a vyplnit víc vizitek. Vizitky děti dostanou ode mě a budeme si je vystavovat ve třídě – inspirace pro další čtenáře.

matematika:

Pokračujeme s učebnicemi od H-matu. Objeví se nová prostředí – zvířátka dědy Lesoně, násobilkové čtverce, pavučiny,…

Na matematiku si děti budou nosit pracovní učebnice (s dětmi jim říkáme „pracovní sešity“ – protože do nich můžeme psát), školní sešit.

V 1. pololetí budeme sčítat a odčítat do 100. Ve 2. pololetí začneme s násobilkou – zatím nám půjde víc o porozumění principu násobení než o hbité násobení zpaměti (to až ve 3. třídě).

svět kolem nás:

Na SKN si děti budou nosit učebnici.

 

Hodnocení:

dvouměsíční sebehodnotící práce:

Jako loni, vyhodnocovat už ale nebudeme individuálně, ale děti budou pracovat samostatně/s naší dopomocí. U cvičení, kde dětem dopomůžeme, uděláme zelený puntík. Po dopsání práce opravím červenou barvou, dám dětem, děti se vyhodnotí pomocí barev (stejné jako loni). Poté práce opět vyberu, a kde nebudu souhlasit s barvou, kterou si dítě dalo, napíšu vpravo slovy, jakou barvu bych dala já. Děti pak práce přinesou domů pro vás k nahlédnutí. Prosím, docvičte doma, co dětem ještě nejde, a napište k práci svůj komentář, případně alespoň podepište.

testy pokroku:

Ve čtvrtky budeme psát krátké testy na 5 – 10 minut z matematiky nebo českého jazyka, výjimečně také SKN. Na testy pokroku budeme mít speciální sešit pokroku. Po napsání testu práce opravím, napíšu počet bodů a vrátím sešity dětem. Děti se vyhodnotí pomocí různých grafických znázornění. V pátek sešit pokroku vezmou domů – prosím, podívejte se, jak se dětem dařilo, podle potřeby s dětmi docvičte a test podepište. Další čtvrtek si napíšeme obdobný test znova a zjistíme, jaký pokrok děti udělaly.

slovní hodnocení, známky:

V průběhu roku budu občas psát do školy online slovní hodnocení.

Ve čtvrtletí a třetí čtvrtletí napíšu do školy online známku za Čj, M a SKN.

Na vysvědčení děti dostanou známky.

kritéria hodnocení:

Známkou budu děti hodnotit na základě dvouměsíčních sebehodnotících prací, testů pokroku, jejich výkonů ve vyučování. Na výslednou známku mohou mít dále vliv tyto faktory: individuální potíže žáka (odlišný mateřský jazyk, projevy dyslexie, dysgrafie, poruchy pozornosti apod.), zapojení ve vyučování, pečlivost domácí přípravy, plnění dobrovolných domácích úkolů, celkově snaha o zlepšení. Tyto faktory mohou známku pouze zlepšit.

anglický jazyk – kritéria hodnocení:

  • aktivní účast v hodinách Aj / alespoň 70% docházky
  • známka minimálně ze 3 testů po ukončení jednotlivých lekcí. Známka bude doplněna slovním komentářem a společným zhodnocením v barevné škále (známou z dvouměsíčních testů)
  • oceňování pokroku formou „five-star student“ (hvězdičky za aktivity, písničky, jazykové hry …)
  • sebehodnocení využívající tabulku zvládnutí učiva ve workbooku / I can…./ I need to practice
  • ocenění domácího procvičování v online učebnici na learn.eltngl.com

 

Domácí příprava:

Děti by měly doma denně číst alespoň 10 minut.

V matematice trénujte dle potřeby párkrát týdně sčítání a odčítání (zatím do 20, později do 100 – viz týdenní plány).

Svět kolem nás: příležitostně s dětmi nahlédněte do učebnice a ověřte, jak ovládají učivo.

domácí úkoly:

Děti je budou dostávat opět od pondělí do čtvrtka. Nyní už budou někdy dostávat i dva (kratší) úkoly denně. Zpočátku je stále budou odevzdávat druhý den. Dětem, které budou plnit úkoly včas, bude později dovoleno odevzdávat všechny domácí úkoly z jednoho týdne až v pátek – dá vám to větší flexibilitu ve výběru, kolik času který den přípravě do školy věnujete.

Pokud dítě domácí úkol zapomene, ve škole mi to řekne a druhý den hotový úkol přinese. Tento rok si k sobě již budu značit, kolikrát dítě úkol zapomnělo. Po čtyřech zapomenutích vám napíšu e-mail, po deseti zapomenutích poznámku do školy online. Počty zapomenutí vždy vymažu na začátku měsíce.

úkolníček:

Vedeme děti k samostatnosti a dáváme jim k tomu nástroj, aby mohly být úspěšné. Úkolníček si děti denně budou nosit do školy a po škole domů. Proto doporučujeme, aby úkolníček byl obalený. Prosím, pomozte dětem vytvořit si návyk, aby si každý den doma úkolníček zkontrolovaly. Do úkolníčku píšeme nejen domácí úkol, ale také např. pomůcky, které si dítě má přinést do školy.

dobrovolné domácí úkoly:

V pátek po vyhodnocení testu pokroku budou mít děti možnost připsat do týdenního plánu, co by si rády doma procvičily. Na základě těchto přání dětem vytvořím dobrovolný domácí úkol, který dostanou v pondělí. Stejně tak vy můžete e-mailem zažádat o úkol navíc pro dítě. U dobrovolných domácích úkolů nebudu vyžadovat jejich plnění a odevzdání – je to na vás a na dětech. Když někdo bude mít zájem, ráda úkol opravím. Pokud nebude ze strany vás nebo dítěte zájem o úkoly navíc, nebudu je dětem zadávat.

doplňování úkolů v případě absence:

Úkoly pro chybějící děti budu opět přidávat k týdennímu plánu do odkazu Úkoly pro chybějící děti. Doplnění školní práce z doby absence dítěte je zodpovědnost dětí a rodičů. U dětí, které se vrátí po nemoci, budeme samozřejmě tolerovat, že nemají doplněnou všechnu látku ihned po návratu.

 

Zapomínání pomůcek, porušování pravidel:

Budu si evidovat počet zapomenutí pomůcek (pero, fix na tabulku, učebnice,…). Po čtyřech zapomenutích vám napíšu e-mail, po deseti zapomenutích poznámku do školy online. Počty zapomenutí opět vždy vymažu na začátku měsíce. Prosím, kontrolujte pravidelně s dítětem penál i aktovku.

V případě závažnějšího porušení pravidel (bouchání, sprosté nadávání druhým) nebo v případě méně závažného, ale častého porušování pravidel vám budeme psát e-mail a/nebo poznámku do školy online. Pakliže se chování dítěte nebude lepšit, budeme si domlouvat schůzku s vámi a budeme udělovat kázeňská opatření.

V přípravě je nový školní řád – jakmile bude schválen, budete informování. Prosím, dbejte na včasné příchody dětí tak, aby vcházely do školy nejpozději v 7:50 (lépe dříve).

 

Informace, komunikace se školou:

Informace o dění ve třídě najdete v týdenním plánu, který vyvěšuji na stránky třídy vždy v pátek odpoledne.

Aktuální informace posílám e-mailem.

Kontaktovat mě můžete přes e-mail. V případě potřeby je určitě možné domluvit si i osobní schůzku. Konzultační hodiny mám v úterý od 14:00 do 15:00, ale je možné domluvit se i na jiný čas – vždy po předchozí domluvě přes e-mail.

 

Absence:

V případě absence dítěte je nutné školu informovat o důvodu do 24 hodin.

Do dvou dnů po návratu dítěte do školy je nutné omluvit absenci ve škole online.

V případě plánované absence na jeden až dva dny mě informujte předem e-mailem. V případě, že dítě bude chybět tři a více dní, je nutné vyplnit žádost o uvolnění a přinést alespoň tři pracovní dny předem. Schválená žádost není totéž co omluvenka! Absenci je poté stále potřeba omluvit přes školu online. Za jedno pololetí uvolňujeme žáky na max. 1 týden