Hudební výchova
5.2.1.7 UMĚNÍ A KULTURACíle: 2. Chápat umění a kulturu v jejich vzájemné provázanosti jako neoddělitelné součásti lidské existence. 3. Spoluvytvářet vstřícnou a podnětnou atmosféru pro tvorbu, pochopení a poznání uměleckých hodnot v širších sociálních a kulturních souvislostech. 4. Snažit se o tolerantní přístup k různorodým kulturním hodnotám současnosti a minulosti, i kulturním projevům a potřebám různorodých skupin a národností. 5. Uvědomit si sebe samého jako svobodného jedince. Specifikum oblasti: |
Oblast je členěna na předměty:
Nepovinná nabídka předmětů a programů: |
5.2.2.12HUDEBNÍ VÝCHOVA
Obsahové vymezení vyučovacího předmětu:
Předmět realizuje výstupy ze vzdělávacího oboru Hudební výchova, má však souvislost s některými výstupy z oblasti Člověk a zdraví, Jazyk a jazyková komunikace a Umění a kultura. Cílem předmětu je rozvoj hudebnosti žáků a vytvoření vztahu k hudbě a hudebnímu umění. Skládá se z vokálních, instrumentálních, hudebně pohybových a poslechových činností. Nejčastěji používanými metodami a formami výuky je individuální činnost – vlastní tvorba, práce ve dvojicích a skupinová výuka, poslech …
Časové a organizační vymezení:
Je vyučován v 1. – 9. ročníku v časové dotaci 1 hodina týdně. Hudební výchova se vyučuje v kmenových třídách nebo v odborné učebně s využíváním audiovizuální techniky, za pomocí různých forem s využitím dostupných vyučovacích pomůcek. Dále zařazujeme návštěvy kulturních akcí, soutěží a přípravu na veřejná vystoupení.
Vazba na průřezová témata a klíčové kompetence:
Z průřezových témat se v hudební výchově realizují zejména Mediální výchova a Evropské globální souvislosti. Převládajícími klíčovými kompetencemi jsou kompetence pracovní, komunikativní a kompetence k řešení problémů.