Anglický jazyk
5.2.1.1. JAZYK A JAZYKOVÁ KOMUNIKACECíle: 2) Vést žáky k vhodnému a situaci přiměřenému vyjádření reakcí a svých pocitů. 3) Porozumět různým druhům psaných i mluvených jazykových projevů. 4) Vnímat literaturu jako specifický zdroj poznání a prožitků a zároveň jako prostředku k rozvíjení emocionálního a estetického vnímání. 5) Prostřednictvím cizího jazyka poznávat a chápat odlišnosti, ale i blízkosti různých národních kultur a tolerovat je. 6) Aktivně a efektivně využívat různé zdroje informací pro rozšiřování znalostí a zdokonalování dovedností, vedoucích k dalšímu vzdělávání a sebevzdělávání 7) Uvědomit si úlohu jazyka jako důležitého a nezbytného nástroje celoživotního vzdělávání. 8) Získat sebedůvěru při vystupování na veřejnosti a ke kultivovanému projevu jako prostředku prosazení sebe sama. 9) Zvládnutí běžných pravidel a forem mezilidské komunikace daného kulturního prostředí. 10) Rozvíjet pozitivní vztah k mateřskému jazyku. |
Vzdělávací oblast je členěna na předměty: - Český jazyk a literatura - Anglický jazyk - Německý jazyk
Volitelné předměty: - další cizí jazyk - cvičení z Českého jazyka - cvičení z Anglického jazyka - volitelný oborový den Nepovinná nabídka předmětů a programů: - seminář z Českého jazyka - konverzace v Anglickém jazyce- kroužky cizího jazyka na I. stupni - olympiády z Českého jazyka a z cizího jazyka- poetické setkání I. a II. stupeň- tvorba školního časopisu Soptíkliterární soutěž |
5.2.2.2 CIZÍ JAZYK – ANGLICKÝ JAZYK
Cizí jazyky se učíme proto, abychom se domluvili s příslušníky jiných národů. Angličtina je jedním z hlavních světových jazyků a její znalost je nezbytná pro toho, kdo chce poznávat svět, rozšiřovat své vědomosti a ve světě studovat nebo později najít pracovní uplatnění. Znalost angličtiny pomůže k poznávání a chápání odlišnosti, ale i blízkosti různých národních kultur, a tím i k toleranci. Proto vedeme žáky k chápání jazyka jako prostředku ke zvýšení osobní i profesní prestiže a efektivní komunikace v mezinárodním měřítku.
Anglický jazyk vyučujeme od 1. ročníku v hodinové dotaci 2 hodin týdně, od 3. do 9. ročníku se časová dotace rozšiřuje na 3 hodiny týdně. Výuka angličtiny odpovídá mentalitě a stupni rozumového vývoje dětí v jednotlivých ročnících a s ohledem na jejich jazykové nadání, popřípadě s ohledem na specifické poruchy učení. Výuka angličtiny volně navazuje na výuku v jiných předmětech. V 1. a 2. ročnících jde především o poslech a nápodobu. Děti ilustrují, vybarvují, spojují a zatrhávají to, co se naučí. Děti hodně zpívají, protože melodie je důležitým prvkem výuky jazyků. Do výuky jsou zařazovány hry a různé soutěže, pohyb a relaxace. V tomto období výuky angličtiny je kladen důraz na receptivní řečové dovednosti – dítě rozumí tomu, co slyší, a je schopno si význam domyslet. Od 4. do 9. ročníku propojujeme všechny základní řečové dovednosti, tj. poslech, čtení, psaní a mluvení. Cyklicky rozvíjíme získané dovednosti a znalosti a dále na ně navazujeme systematickou výukou gramatických jevů a vhodné slovní zásoby.