Svět práce - technické činnosti
5.2.1.9 ČLOVĚK A SVĚT PRÁCECíle: 2. Rozvíjet manuální zručnost, učit se pracovat s různými materiály 3. Osvojit si základní pracovní dovednosti a návyky důležité pro život. 4. Orientovat se na trhu práce, přispívat k utváření životní a profesní orientace žáků. Specifikum oblasti: |
Vzdělávací oblast je členěna na předmět: - Člověk a svět práce
- Svět práce na 2. stupni
|
5.2.2.15 ČLOVĚK A SVĚT PRÁCE - TECHNICKÉ ČINNOSTI
Obsahové vymezení okruhu:
Předmět Technické činnosti navazuje na integrovaný předmět Svět kolem nás. Zahrnuje vzdělávací oblast vzdělávacího oboru Člověk a svět práce. Předmět směřuje k podchycení a rozvíjení manuální práce. Cílem předmětu je naučit žáky provádět jednoduché práce s technickými materiály a dodržovat technologickou kázeň. Rozvíjí schopnost organizování a plánování vlastní práce. Upevňuje zásady bezpečnosti a hygieny práce.
Časové a organizační vymezení:
Je vyučován v 6. ročníku v časové dotaci 0,5 hodiny týdně, v 7. ročníku 1 hodina týdně. Výuka probíhá v odborné pracovně s menším počtem žáků (vzhledem k bezpečnosti práce). Podle možností se několikrát v roce organizují exkurze.
Vazba na průřezová témata a klíčové kompetence:
Kromě vlastního vzdělávacího obsahu se v předmětu Technické činnosti realizují průřezová témata: Environmentální výchova, Osobností a sociální výchova, Výchova demokratického občana a Mediální výchova. Převládajícími klíčovými kompetencemi jsou kompetence pracovní. Uplatňují se také kompetence k řešení problému, kompetence sociální a personální, dovednosti komunikativní a kompetence k učení.