Tým ŠPP
Školní psycholog (PhDr. Kateřina Fořtová) vede tým školního poradenského pracoviště, poskytuje poradenské služby dětem, rodičům, učitelům a podporu zákonným zástupcům při jednání se zástupci školy. Podílí se na metodické podpoře a dalším vzdělávání pedagogických pracovníků. V rámci diagnostiky se zaměřuje se na oblast školní zralosti, příčiny výukových, výchovných, psychických obtíží dětí, kariérové poradenství a diagnostiku klimatu třídních kolektivů. Úzce spolupracuje s vedením školy a s dalšími odborníky mimo školu (PPP, SPC, SVP, dětský psychiatr, pediatr, OSPOD, atd.). Je koordinátorem inkluze žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a klíčovým pracovníkem pro jednání se školskými poradenskými zařízeními (PPP, SPC) s nimiž konzultuje rozsah a míru podpůrných opatření u integrovaných žáků. Je členem ŠKIT (školního intervenčního týmu).
Školní speciální pedagogové (Mgr. Simona Křižáková – speciální pedagog pro 1. stupeň, Mgr. Ivana Havlová– speciální pedagog pro 2. stupeň) zodpovídají za reedukaci specifických poruch učení u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a vedou nápravná cvičení specifických poruch učení. Podílejí se na přípravě a realizaci speciálně – pedagogických vyšetření žáků, konzultují s rodiči žáků průběh a účinnost nápravných programů. Poskytují metodickou podporu pedagogickým pracovníkům a poradenské služby v oblasti speciálně – pedagogické zákonným zástupcům žáků. Podílí se na screeningu školní zralosti, zápisech do 1. ročníků, na depistáži žáků s rizikem rozvoje specifických poruch učení. Nastavují podpůrná opatření ve stupni 1. a plány pedagogické podpory u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a u žáků s OMJ. Konzultují se školním psychologem průběh a účinnost individuálních nápravných programů a účinnost podpůrných opatření u žáků. V rámci svém činnosti též úzce spolupracují se SCŠ (studijním centrem školy).
Výchovný poradce /etoped (Mgr. et Mgr. Kostadin Panushev) je garantem profesní orientace žáků devátých tříd. Spolupodílí se na přípravě, průběhu a vyhodnocení komplexní diagnostiky studijních předpokladů žáků 9. tříd. Společně se školním psychologem poskytuje odborné poradenství a individuální konzultace zákonným zástupcům a žákům při výběru vhodného studijního programu. Zákonným zástupcům poskytuje poradenské služby v oblasti výchovného vedení, v indikovaných případech individuálně pracuje s dětmi s výchovnými obtížemi. Poskytuje metodickou podporu pedagogům v oblasti vedení třídních kolektivů, úzce spolupracuje se školním psychologem, podílí se na diagnostice klimatu tříd, na zakázku třídních učitelů pracuje se žáky v rámci třídnických hodin a adaptačních výjezdů, spolupracuje s pedagogy při řešení „rizikového“ chování žáků. Je členem ŠKIT (školního intervenčního týmu).
Školní metodik prevence (Mgr. Ondřej Šíp) zodpovídá za obsah a průběh primárně preventivních aktivit na škole (minimální preventivní program, závislostní chování, sexuální výchova, prevence rizikového chování v dopravě a sportu, prevence kyberšikany, prevence poruch příjmu potravy). Spolupracuje s pedagogy a zákonnými zástupci při řešení „rizikového“ chování žáků. Je garantem odborné kvality Minimálního preventivního programu školy, který každý rok aktualizuje. Je členem ŠKIT (školního intervenčního týmu).