8.A+B - Týdenní plán domácí výuky od 20.3.
![8.A+B - Týdenní plán domácí výuky od 20.3.](/files/posts/7874/cover_image/jv-regular360.jpg?1584651259)
Zdravím vás, osmáci.
Věřím, že už jste si našli systém efektivního domácího učení.
Jelikož se nás problém koronaviru dotýká denně na každém kroku, přidala jsem k úkolům ze zeměpisu jeden právě na toto téma. Cílem je, abyste se o problematice dozvěděli něco dalšího a kriticky se dokázali zamyslet nad informacemi, které dostáváte z médií.
Při vypracovávání úkolů přeji hodně zdaru a v případě nejasností mne kontaktuje na emailu, kam bych prosila zaslat i níže zmíněné materiály.
V minulých týdnech jsme se zabývali Jižní Evropou. Cvičení byste měli mít dokončené. Poprosím vás, 1) pošlete mi vypracovaný souhrnný test o jižní Evropě str. 31 na můj mail – fotografie se správnými odpověďmi, nebo jejich soupis přímo v mailu např. 1a, 2c,…
!!!Zde posílám odkaz na online učebnice Nová škola, se kterými pracujete v hodinách. https://ucebnice.online/ po registraci se vám ukáže výběr – my máme 8. ročník 1. díl.
2) Otvíráme nový region – Jihovýchodní Evropu. Používejte online učebnici – přečtěte si celou tuto kapitolku. V pracovním sešitě si vyplňte mapku – státy, hlavní města, nejdůležitější místa (viz str. 32 a zadání 33/2 ). Pokračujte ostatními cvičeními od str. 32 do str. 34.
3) Téma koronavirus
Zhlédněte video od Kovyho: https://www.youtube.com/watch?v=KdOcn7lFUbw
a) Na základě videa:
- V bodech sepište, jak bychom se měli proti onemocnění chránit. Zahrňte také to, jak se onemocnění přenáší.
- Uveďte 3 dezinformace, které se v souvislosti s onemocněním šíří veřejností. Vysvětlete, co znamená pojem dezinformace.
- Pomocí internetu zjistěte a vlastními slovy formulujte, jaký je rozdíl mezi smrtností a úmrtnost
b) Dále si na internetu:
1. najděte nejvíce zasažené státy a vypište prvních 5 států i s počtem zemřelých.
2. vymyslete aspoň 2 hypotézy, proč to v takové míře zasáhlo právě tyto státy.
3. Bonus (dobrovolně): představ si, že jsi prezidentem Itálie, jak bys situaci řešil a jaká opatření proti dalšímu šíření bys udělal?
Úkol 3 prosím sepište do textového dokumentu (word) a pošlete na můj email též do 26.3.