Kritéria hodnocení
Jak hodnotíme ve školním roce 2024/25 v hodinách informatiky v 6. - 9. ročníku
Pravidla hodnocení
Popis hodnocené aktivity |
Způsob vyhodnocení - kontroly |
Váha známky, hodnocení |
Práce na zadaných úkolech Žák*yně v hodině pracuje na skupinovém nebo individuálním zadání, které odevzdá požadovaným způsobem (papírově, do MS Teams, do Padletu, jinak - dle instrukcí v týdenním plánu). |
Kontrola odevzdání je prováděna až v den příští hodiny, žák*yně má tedy čas na to výstup v požadované kvalitě odevzdat buď na konci hodiny ve třídě, nebo online do 23:59 den před další hodinou. |
dle rozsahu úkolu 0,5 - 1,0 |
Aktivita v hodině Žák*yně se aktivně zapojuje do řízené diskuze a dalších aktivit v hodině, úspěšně plní dílčí úkoly. |
Pozorování učitele, odevzdaná práce z hodiny. Možno získat známku 1 - 5 nebo slovní hodnocení. |
dle rozsahu úkolu a pracovního nasazení |
Stupnice hodnocení
Termín pro elektronické odevzdání práce z hodiny je vždy ve 23:59 den před dnem, kdy je naplánována hodina následující.
Stupeň hodnocení |
Odevzdáno v termínu - do další hodiny |
Odevzdáno do příští hodiny po termínu (tedy dva týdny výuky od zadání práce) |
1: splněno |
Žák*yně v hodnocení úkolu dosáhl*a požadované kvality, splnil*a většinu nebo všechna kritéria. |
Opravená práce (předchozí hodnocení 2 - 4) |
2 – 4: splněno částečně |
Práce byla odevzdaná, ale nedosáhla v hodnocení požadované kvality. Je splněna jen část kritérií. |
Doplněná práce (předchozí hodnocení 5) |
5: nesplněno |
Práce nebyla odevzdaná, nebo nesplňuje zadání. |
|
Absence
Pro klasifikaci musí žák*yně dosáhnout docházky alespoň 70 %.
Počet známek
Pro klasifikaci musí žák*yně v jednom pololetí získat alespoň 4 známky. Slovní hodnocení není v tomto ohledu počítáno jako známka.
Pomůcky
Žák*yně má na hodinu informatiky s sebou běžné psací potřeby. K práci v hodinách informatiky používá s dovolením učitele žák*yně vlastní mobilní zařízení s funkčním fotoaparátem a nainstalovaným programem MS Teams. Rozpracované úkoly je možné ponechat ve třídě na určeném místě.
6. - 7. ročník: Žáci si samostatně vedou papírové a digitální portfolio prací z hodin - odevdaná zadání v Teams nebo jiných online prostředích, složku s papírovými pracovními listy.
8. - 9. ročník: Žáci si samostatně vedou digitální portfolio prací z hodin - odevdaná zadání v Teams nebo jiných online prostředích odkazovaných v týdenních plánech.
Něco nejasného?
6. ročník: Napište na Teams panu učiteli Ivanovovi nebo se zastavte o velké přestávce v kabinetu informatiky.
7. - 9. ročník: Napište na Teams panu učiteli Titěrovi nebo se zastavte v konzultačních hodinách v kabinetu informatiky.