Samostatná práce po dobu uzavření školy 11.3. - 8.4.2020
Zde najdete úkoly, materiály, termíny odevzdání pro vaši samostatnou práci
Týden 6. - 8.4. Budete-li potřebovat poradit, vysvětlit, pište na: jana.kerzelova@zskunratice.cz.
Kontrola a doplnění úkolů z předchozích týdnů Teplota a její měření - zde, Čas a jeho měření - zde, odevzdat zadaný projekt, viz níže.
Projekt: Měření teploty vzduchu (vlastního těla) v průběhu dne - zadání - teplota vzduchu, zadání - tělesná teplota, milimetrový papír
!!!POZOR: Pokud nemáte venkovní teploměr, úlohu změňte a měřte svou tělesnou teplotu. Pak v závěru nebude porovnávat s předpovědí počasí.:-)!!!
Pokud jste ještě neodevzdali, případně budete něco opravovat dle zadání, zadání bude i na Teams, můžete odevzdávat tam.
Na základě již odevzdaných prací, upřesňuji (ČTĚTE POZORNĚ):
- odevzdáváte:
- vyplněný protokol (zadání) ručně nebo na počítači
- do tabulky vpisujete jen čísla, vše ostatní tam již je
- výpočet obsahuje označení vypočítané fyzikální veličiny a její jednotky (t = 10°C)
- závěr - jaký jste použili teploměr, kde jste měřili, mohlo to ovlivnit na měřené hodnoty v porovnání s předpovědí, ...
- narýsovaný graf dle kritérií uvedných v zadání (narýsovaný, popsané osy, body jsou křížky ve směru os)
- vyplněný protokol (zadání) ručně nebo na počítači
!!!Termín odevzdání je do 8.4.2020!!!
Týden 30.3. - 3.4. Budete-li potřebovat poradit, vysvětlit, pište na: jana.kerzelova@zskunratice.cz.
Projekt: Měření teploty vzduchu (vlastního těla) v průběhu dne - zadání - teplota vzduchu, zadání - tělesná teplota, milimetrový papír
!!!POZOR: Pokud nemáte venkovní teploměr, úlohu změňte a měřte svou tělesnou teplotu. Pak v závěru nebude porovnávat s předpovědí počasí.:-)!!!
Jak na to:-)
- Zvolte si den, během kterého budete sledovat teplotu.
- Zjistěte si na tento den hodinovou předpověď a zapište si ji do tabulky.
- Na hodinkách si nastavte budík, abyste nezapomněli odečíst teplotu v každou hodinu.
- Odečtené hodnoty si průběžně zapisujte do tabulky.
- Vypočítejte průměrnou hodnotu teploty
- (součet naměřených hodnot):počet naměřených hodnot.
- Narýsujte graf naměřených hodnot … vzor grafu
- narýsujete a označíte osy
- vynesete jednotlivé hodnoty (body značíme křížkem ve směru os)
- jednotlivé body spojíme
Odevzdávejte do 8.4.2020 emailem (pojmenujte svým jménem a třídou a pošlete na email: jana.kerzelova@zskunratice.cz).
Týden 23. - 27.3. Budete-li potřebovat poradit, vysvětlit, pište na: jana.kerzelova@zskunratice.cz.
Téma: TEPLOTA (Učebnice str. 57 - 58)
- shlédněte následující videa Fahrnheit (české titulky najdete na spodní liště vpravo, 1. ikona, pak 2. ikona nastavení - titulky - automatický překlad - čeština), Teplota
- poznamenejte si do ŠS (školní sešit), co vás zaujalo, co nového jste se dověděli
- s využitím videa, učebnice na str. 57, 58 udělejte stručný zápis do sešitu (kontrolu provedeme hned, jak se potkáme:-))
- co je teplota, její označení, jednotky
- teplotní stupnice – charakteristika, převodní vztahy mezi jednotlivými stupnicemi
+ Otázky a úkoly:
? Uč. str. 58
Téma: MĚŘENÍ TEPLOTY (Učebnice str. 59 - 61)
- s využitím videa (odkaz viz FAHRNHEIT, TEPLOTA), učebnice na str. 59 - 61 udělejte stručný zápis do sešitu (kontrolu provedeme hned, jak se potkáme:-))
- druhy teploměrů
- princip, využití
- postup při měření teploty kapalného tělesa
(budete-li potřebovat radu, koukněte zde)
+ Otázky a úkoly:
? Uč. str. 61
- Procvičování PS str. 47 - 48 - termín odevzdání 27.3.2020 emailem (vyfoťte, pojmenujte svým jménem a třídou a pošlete na email: jana.kerzelova@zskunratice.cz)
Dobrovolné DÚ (budete prezentovat, až se uvidíme:-))):
- prezentace – Celsius, Fahrnheit, Kelvin
Týden 16. - 20.3. Budete-li potřebovat poradit, vysvětlit, pište na: jana.kerzelova@zskunratice.cz.
Téma: ČAS (Učebnice str. 41)
- shlédněte následující video Stručný vývoj času
- poznamenejte si do ŠS (školní sešit), co vás zaujalo, co nového jste se dověděli
- s využitím videa, učebnice na str. 41 udělejte stručný zápis do sešitu (kontrolu provedeme hned, jak se potkáme:-))
- co je čas
- jeho označení a jednotky, převody jednotek
- co není jednotka času a proč
+ Otázky a úkoly:
? Uč. str. 41
? Petr vyjel za kamarádem na kole v 9 hodin 35 minut. Do cíle dojel v 11 hodin 12 minut. Jak dlouho mu cesta trvala?
Téma: MĚŘENÍ ČASU (Učebnice str. 42 - 44)
- s využitím videa, učebnice na str. 42 - 44 udělejte stručný zápis do sešitu (kontrolu provedeme hned, jak se potkáme:-))
- druhy hodin a jejich princip
+ Otázky a úkoly:
? Uč. str. 44
? Jaký je rozdíl mezi KMITEM A KYVEM kyvadla?
- Procvičování PS str. 44 - 46 - termín odevzdání 20.3.2020 emailem (vyfoťte a pošlete na email: jana.kerzelova@zskunratice.cz)
Dobrovolné DÚ (budete prezentovat, až se uvidíme:-))):
- Vyrobte vlastní hodiny (přesýpací, vodní, svíčkové)
- typy, rady, zajímavosti zde
Týden 11. - 13.3.
Dokončit téma z minulého týdne ROZTAŽNOST TĚLES - měli byste mít zpracováno v sešitech.
- co je délková roztažnost, kde se s ní setkáte
- co je objemová roztažnost, kde se s ní setkáte
- kde a jak se využívá teplotní roztažnost
+ odpověď na Kontrolní otázky 1, 2
- procvičování PS str. 39 - 40
(https://www.zskunratice.cz/files/posts/7672/files/roztaznost_teles1.jpg, https://www.zskunratice.cz/files/posts/7672/files/roztaznost_teles2.jpg)
Dobrovolné DÚ:
- dokázat, že se voda chová netypicky a vysvětlit proč (viz DOMÁCÍ POKUS Text str. 56)
- nafotit a popsat jednotlivé kroky pozorování
- důkaz objemové roztažnosti vzduchu (viz DOMÁCÍ POKUS Text str. 56)
- nafotit a popsat jednotlivé kroky pozorování