Samostatná práce po dobu uzavření školy 11.3. - 8.4.2020

Publikoval Jana Kerzelová
Datum 13.4.2020

Zde najdete úkoly, materiály, termíny odevzdání pro vaši samostatnou práci

Týden 6. - 8.4. Budete-li potřebovat poradit, vysvětlit, pište na: jana.kerzelova@zskunratice.cz.

Kontrola a doplnění úkolů z předchozích týdnů Teplota a její měření - zde, Čas a jeho měření - zde, odevzdat zadaný projekt, viz níže.

 

Projekt: Měření teploty vzduchu (vlastního těla) v průběhu dne zadání - teplota vzduchuzadání - tělesná teplotamilimetrový papír

!!!POZOR: Pokud nemáte venkovní teploměr, úlohu změňte a měřte svou tělesnou teplotu. Pak v závěru nebude porovnávat s předpovědí počasí.:-)!!!

Pokud jste ještě neodevzdali, případně budete něco opravovat dle zadání, zadání bude i na Teams, můžete odevzdávat tam.

Na základě již odevzdaných prací, upřesňuji (ČTĚTE POZORNĚ):

  • odevzdáváte:
    • vyplněný protokol (zadání) ručně nebo na počítači
      • do tabulky vpisujete jen čísla, vše ostatní tam již je
      • výpočet obsahuje označení vypočítané fyzikální veličiny a její jednotky (t = 10°C)
      • závěr - jaký jste použili teploměr, kde jste měřili, mohlo to ovlivnit na měřené hodnoty v porovnání s předpovědí, ...
    • narýsovaný graf dle kritérií uvedných v zadání (narýsovaný, popsané osy, body jsou křížky ve směru os)

!!!Termín odevzdání je do 8.4.2020!!!

 

Týden 30.3. - 3.4. Budete-li potřebovat poradit, vysvětlit, pište na: jana.kerzelova@zskunratice.cz.

Projekt: Měření teploty vzduchu (vlastního těla) v průběhu dne - zadání - teplota vzduchuzadání - tělesná teplotamilimetrový papír

!!!POZOR: Pokud nemáte venkovní teploměr, úlohu změňte a měřte svou tělesnou teplotu. Pak v závěru nebude porovnávat s předpovědí počasí.:-)!!!

       Jak na to:-)

  • Zvolte si den, během kterého budete sledovat teplotu.
  • Zjistěte si na tento den hodinovou předpověď a zapište si ji do tabulky.
  • Na hodinkách si nastavte budík, abyste nezapomněli odečíst teplotu v každou hodinu.
  • Odečtené hodnoty si průběžně zapisujte do tabulky.
  • Vypočítejte průměrnou hodnotu teploty
    • (součet naměřených hodnot):počet naměřených hodnot.
  • Narýsujte graf naměřených hodnot … vzor grafu
    • narýsujete a označíte osy
    • vynesete jednotlivé hodnoty (body značíme křížkem ve směru os)
    • jednotlivé body spojíme

Odevzdávejte do 8.4.2020 emailem (pojmenujte svým jménem a třídou a pošlete na email: jana.kerzelova@zskunratice.cz).

 

Týden 23. - 27.3. Budete-li potřebovat poradit, vysvětlit, pište na: jana.kerzelova@zskunratice.cz.

Téma: TEPLOTA (Učebnice str. 57 - 58)

  • shlédněte následující videa Fahrnheit (české titulky najdete na spodní liště vpravo, 1. ikona, pak 2. ikona nastavení - titulky - automatický překlad - čeština), Teplota
  • poznamenejte si do ŠS (školní sešit), co vás zaujalo, co nového jste se dověděli
  • s využitím videa, učebnice na str. 57, 58 udělejte stručný zápis do sešitu (kontrolu provedeme hned, jak se potkáme:-))
    • co je teplota, její označení, jednotky
    • teplotní stupnice – charakteristika, převodní vztahy mezi jednotlivými stupnicemi

+ Otázky a úkoly:

? Uč. str. 58

Téma: MĚŘENÍ TEPLOTY (Učebnice str. 59 - 61)

  • s využitím videa (odkaz viz FAHRNHEIT, TEPLOTA), učebnice na str. 59 - 61 udělejte stručný zápis do sešitu (kontrolu provedeme hned, jak se potkáme:-))
    • druhy teploměrů
      • princip, využití
    • postup při měření teploty kapalného tělesa

(budete-li potřebovat radu, koukněte zde)

+ Otázky a úkoly:

? Uč. str. 61

  • Procvičování PS str. 47 - 48 - termín odevzdání 27.3.2020 emailem (vyfoťte, pojmenujte svým jménem a třídou a pošlete na email: jana.kerzelova@zskunratice.cz)

Dobrovolné DÚ (budete prezentovat, až se uvidíme:-))):

  • prezentace – Celsius, Fahrnheit, Kelvin

 

Týden 16. - 20.3. Budete-li potřebovat poradit, vysvětlit, pište na: jana.kerzelova@zskunratice.cz.

Téma: ČAS (Učebnice str. 41)

  • shlédněte následující video Stručný vývoj času
  • poznamenejte si do ŠS (školní sešit), co vás zaujalo, co nového jste se dověděli
  • s využitím videa, učebnice na str. 41 udělejte stručný zápis do sešitu (kontrolu provedeme hned, jak se potkáme:-))
    • co je čas
    • jeho označení a jednotky, převody jednotek
    • co není jednotka času a proč

+ Otázky a úkoly:

? Uč. str. 41

? Petr vyjel za kamarádem na kole v 9 hodin 35 minut. Do cíle dojel v 11 hodin 12 minut. Jak dlouho mu cesta trvala?

Téma: MĚŘENÍ ČASU (Učebnice str. 42 - 44)

  • s využitím videa, učebnice na str. 42 - 44 udělejte stručný zápis do sešitu (kontrolu provedeme hned, jak se potkáme:-))
    • druhy hodin a jejich princip

+ Otázky a úkoly:

? Uč. str. 44

? Jaký je rozdíl mezi KMITEM A KYVEM kyvadla?

Dobrovolné DÚ (budete prezentovat, až se uvidíme:-))):

  •  Vyrobte vlastní hodiny (přesýpací, vodní, svíčkové)
    • typy, rady, zajímavosti zde

 

Týden 11. - 13.3.

Dokončit téma z minulého týdne ROZTAŽNOST TĚLES - měli byste mít zpracováno v sešitech.

  • co je délková roztažnost, kde se s ní setkáte
  • co je objemová roztažnost, kde se s ní setkáte
  • kde a jak se využívá teplotní roztažnost

+ odpověď na Kontrolní otázky 1, 2

  • procvičování PS str. 39 - 40

(https://www.zskunratice.cz/files/posts/7672/files/roztaznost_teles1.jpghttps://www.zskunratice.cz/files/posts/7672/files/roztaznost_teles2.jpg)

Dobrovolné DÚ:

  • dokázat, že se voda chová netypicky a vysvětlit proč (viz DOMÁCÍ POKUS Text str. 56)
    • nafotit a popsat jednotlivé kroky pozorování
  • důkaz objemové roztažnosti vzduchu (viz DOMÁCÍ POKUS Text str. 56)
    • nafotit a popsat jednotlivé kroky pozorování