Na co se chceme v novém školím roce především zaměřit?
- Zaměření na zvýšení motivace žáků k učení
Jedním z hlavních přínosů je zvýšení motivace žáků. Inovativní metody a zapojení do zajímavých projektů činí učení zábavnějším a smysluplnějším, což přirozeně zvyšuje jejich zájem o školní aktivity.
- Zaměření na aktivní a projektové učení
Důraz na aktivní učení a projektové metody umožňuje žákům zapojit se do výuky prakticky a kreativně. Tato forma učení podporuje jejich samostatnost a odpovědnost za vlastní vzdělávání.
- Zaměření na individuální přístup
Personalizace výuky podle individuálních potřeb žáků je dalším klíčovým prvkem. Díky tomu mohou učitelé lépe podporovat každého žáka podle jeho specifických schopností a zájmů.
- Zaměření na integraci technologií a využívání AI
Využití moderních technologií ve výuce umožňuje interaktivní učení a komunikaci, což nejen usnadňuje přístup k informacím, ale také rozvíjí digitální dovednosti žáků.
- Zaměření na podporu čtenářské, pisatelské a matematické gramotnosti
Současná doba klade důraz na rozvoj čtenářské a pisatelské gramotnosti. Žáci se učí analyzovat, diskutovat a vyjadřovat své názory, což posiluje jejich schopnosti v těchto klíčových oblastech. Bez matematického myšlení a vnímání logických souvislostí se v životě neobejdou.
- Zaměření na rozhodování a podporu inkluze a participace
Zapojení všech žáků do rozhodovacích procesů a vytváření inkluzivního prostředí jsou dalšími důležitými aspekty. To podporuje pocit sounáležitosti a rovnosti mezi žáky.
- Zaměření na rozvoj klíčových kompetencí
I nové národní kurikulum se zaměřuje na rozvoj kritického myšlení, komunikace, spolupráce a řešení problémů, které jsou nezbytné pro úspěšný život v moderní společnosti. To, o co se ve škole snažíme má vazbu i na aktivity podporující vztah dětí k přírodě a životnímu prostředí, které je obklopuje.
- Zaměření na profesní rozvoj učitelů
Učitelé získávají prostor pro své vzdělávání a mají podporu pro efektivní vedení výuky, rozvoj gramotností (čtenářské, pisatelské, matematické a digitální), rozvoj přírodovědného vzdělávání i demokratické metodiky, což přispívá k celkovému zlepšení kvality vzdělávání.
- Zaměření na podporu demokratického občanství
Výchova k demokratickému myšlení a aktivnímu občanství je dalším klíčovým cílem. Žáci jsou vedeni k tomu, aby se stali angažovanými a zodpovědnými občany.
- Zaměření na synergii mezi projekty
Sdílení osvědčených postupů a zkušeností mezi projekty přispívá k celkovému zlepšení školního prostředí a kultury.
|