Bulletin pro školní rok 2017/2018
Jaké dovednosti bude vyžadovat 21. století od vysokoškoláků? „Svět bude potřebovat lidi, kteří se umějí a chtějí učit, lidi, kteří budou přicházet s novými nápady a inovacemi, lidi empatické a laskavé. Lidi, kteří mají kritické myšlení, kreativitu, zvládají komunikaci, umějí spolupracovat, ale také jsou zvídaví, vytrvalí, adaptabilní a mají sociální a kulturní povědomí.„ Zakladatel společnosti Scio Ondřej Šteffl
VÁŽENÍ RODIČE, PŘÁTELÉ ŠKOLY…DĚVČATA A CHLAPCI
V životě nic není oddělené. Když vstoupíte do lesa, nevnímáte samostatně jen živočichy, nebo rostliny, či půdní mikroorganismy. Vnímáte vše kolem sebe jako jeden celek a pravděpodobně se snažíte porozumět tomu, jak to v lese funguje. Současně všemi smysly vnímáte projevy organismů, které Vás obklopují, vnímáte počasí, které přírodu ovlivňuje, chodíte po zemi, která se pod vašima nohama proměňuje.
Podobně to ale funguje i v případě, kdy se učíme, jak žili naši předkové (propojujeme znalosti a dovednosti obsažených v předmětech Dějepis, Výchova k občanství, Výtvarná výchova …), když cestujeme po světě (Zeměpis, Přírodopis), když se učíme jazykům nebo se snažíme porozumět matematickým rovnicím.
Proto i v naší škole jsme se ve druhém pětiletém období zapojení do projektu Pomáháme školám k úspěchu zaměřili na vytvoření nového školního vzdělávacího programu. Program má všem dětem umožnit, aby se učily naplno a s radostí. A proto je školní den organizován rozdílným způsobem (oproti původnímu vzdělávacímu programu) s cílem dosáhnout toho, aby učitelé spolu spolupracovali při vytváření programových – předmětových bloků a projektů.
Cílem nového vzdělávacího programu je zaměřit se na novou kvalitu cílů učení a současně rozpoznávat na důkazech o učení žáků, zda plánovaných cílů bylo dosaženo. Na této odborné činnosti budou pedagogové školy spolupracovat. Budou Společně plánovat učení, Společně učit a Společně vyhodnocovat důkazy o učení žáků (3xS).
V rámci našeho školního snažení chceme, aby děti co nejvíce spolupracovaly s jinými dětmi, měly možnost se vzájemně doplňovat, tvořit a navzájem se inspirovat. Je potřeba, aby každé dítě zažívalo denně úspěch, mělo možnost se rozhodovat, vyprávělo o tom, čemu již rozumí, hodně četlo, sledovalo dění okolo sebe, mělo možnost objevovat a bádat, všechny informace si dávalo do souvislostí a současně se učilo žít mezi lidmi, a to nejen v naší školní komunitě. V tomto školním roce začínáme vše výše zmíněné zavádět do výuky. Ve dvou modelech: Stavíme nový dům pro prvňáčky a Stavíme nový dům pro šesťáky, promýšlíme a ověřujeme, jak nám to půjde. Aby všechno plánování fungovalo a bylo jej možné realizovat, je plná odpovědnost za to, co se při učení bude dít, jak na učitelích, tak na jejich žácích. Věříme, že nás v tom podpoříte i Vy – rodiče. Děkujeme. Vít Beran, ředitel školy
Děkuji za spolupráci zejména našim pomocníkům rodičům Aleně Johaně Kopecké a Michalovi Bauerovi a dále svým kolegům Olze Králové, Jitce Kopáčové, Renátě Linhové, Gabriela Novákové, Jiřímu Szebinovskému, Martinovi Skývovi, Marii Polívkové, Tereze Doudové a Janě Pecháčkové. Vít Beran, ředitel školy