Rodičovská kavárna – Párová výuka ve školním roce 2024/2025

Datum 11.5.2024
Rodičovská kavárna – Párová výuka ve školním roce 2024/2025

Společné posezení rodičů a školy k seznámení se s párovou výukou – výukou se dvěma učiteli ve třídách celého ročníku přibližně na polovinu týdenní výuky.
Prvňáčci tak mohou mít 10 hodin z 21 se dvěma učiteli, druháci 11 hodin atd.
Vše, co si řekneme, najdete už teď ve druhé příloze a po kavárně i v doplněné prezentaci z kavárny.

Iniciativa na podporu párové výuky vznikla z podnětu rodičů na jaře 2012. Dva učitelé ve třídě naplněné 30ti žáky lépe zapojuji každého z nich do učení. Díky dlouhodobé podpoře rodičů, má tak větší počet vyučovacích hodin společně vedené výuky jednoznačně pozitivní vliv i na motivaci dětí a jejich školní aktivitu.

Proto Vám chceme projekt představit a pozvat Vás na Rodičovskou kavárnu dne 23. května 2024 od 18:00 hod ve školní jídelně.

Milí rodiče a všichni ostatní,

23. května 2024 od 18:00 hod ve školní jídelně vás zveme do Rodičovské kavárny – diskusní platformy rodičů a školy, k tématu párové výuky pro budoucí prvňáčky. Kavárny se zúčastní vedení školy, učitelé, kteří učí ve dvou i samostatně a pároví učitelé.

Zaměříme se na to, co znamená pro děti, učitele i školu mít ve třídě alespoň na část výuky dva učitele, jak jako rodiče ovlivňujete existenci párové výuky a jaká je role školy a spolku.

Smyslem párové výuky je poskytnout dětem maximální pozornost a přizpůsobení tempa výuky jejich potřebám. Jde o zefektivnění výuky přímo ve škole, protože dvěma učitelům se daří lépe reagovat na individuální potřeby dětí. Prakticky to znamená, že se děti aktivněji zapojují do vyučování, školního činění a rozvoje svých dovedností. Mohou častěji ukazovat to, co umí – na co přišly, co se naučily. Tím se zvyšuje i jejich motivovanost k učení se – snad úplně vše je popsané ve druhé příloze :-).

Vše, co stihneme probrat, bude po kavárně v prezentaci s komentářem v poslední příloze.

Těšíme se na letošní první setkání s vámi a předem vám také děkujeme za pozornost, kterou věnujete posouzení celé záležitosti.

 

spolek Patron ve spolupráci se ZŠ Kunratice